keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

Kenkämeme

Kaverilta nappasin kenkämemen näin tylsyyteni puuskassa. Tässä siis vähän kenkiä. Taitaa olla hyvin kesäkenkä painoitteinen.

1. Viimeiset ostoksesi, mistä?


Nämä eivät olleet ostos, vaan lahjoitus, mutta en muista mitkä kengät olen ostanut noita ennen. Joten tuossa on viimeisin hankintani. Ihanat mary jane-tyyliset korkkarit.

2. Lempparisi, väri, koko?


Metsästin pitkään punaisia mattapintaisia korkkareita ja vihdoin ja viimein löysin. Harmittaa vaan, että en ole noita päässyt ulkoiluttamaan kuin muutaman kerran. Eivät ole ihan arkikäyttöön mukavimmat. Mutta kauniisti ne koristavat kaapin päällä tällä hetkellä. Koko on ihan normaali 38.

3. Onko sinulla kenkämalli jota inhoat?

Minulla ei tietenkään ole hallussa kenkiä joita inhoan. Mutta en pidä pitkäkärkisistä kengistä yhtään. Vihaan niitä Leningard cowboys-tyylisiä turhan pitkiä kärkiä. Yhdessä vaiheessa oli tuskaa etsiä pyöreäkärkisiä kenkiä. Onneksi nyt ne ovat tulleet takaisin. Tykkään että varpaat eivät ole supussa kengän kärjissä.

4. Kuinka paljon olet valmis maksamaan uusista kengistä?


Riippuu hyvin paljon kengistä ja mihin tarkoitukseen ne on tulossa. Arkikäyttöön tulevista voin maksaa enemmän, koska niiden tulee kestää. Silloin minulla on 100 e maksimiraja. Mutta silloin kenkien tulee olla täydelliset ja todella hyvät. Muuten raja liikkuu siinä 20-50 euroa. Ostin tuossa taanoin maiharit joihin upposi sen 80 euroa, mutta koska tiesin niiden tulevan kovaan käyttöön, niin se ei tuntunut pahalta.

5. Kuinka kauan käytät yhtä kenkäparia?

Niin kauan kun ne kestää. Jos kengät on rakkaat, niin odotan että pohja putoaa. Jos ne on ihan ok, niin en viitsi niitä viedä suutarille.

Lenkkarit minulla on ollut jo 6 vuotta, mutta ovat hyvät ja mukavat. Ei ole tarvinnut viedä korjattavaksi, mutta en kyllä viekkään jos rikki menevät.

Nämä saappaat ovat olleet minulla joku 5 vuotta, ja ne ovat olleet jo muutaman kerran suutarilla. Mutta ovat ihanat ja rakkaat. Siksi jaksan niitä viedä huolettavaksi.

6. Voisitko ostaa samanlaiset kengät kuin ystävälläsi on?

Olisi haasteellista tarkastaa että kenelläkään kaverilla ei ole samanlaisia kenkiä kuin minulla. Eikä se minua haittaa. Kunhan ei olla aivan kaksoset, niin ei minua häiritse samanlaiset kengät.

7. Millasilla kengillä käveleminen on mukavinta?


Kengissä tulee olla pieni korko ja tukevat. Olen niin kova kanta-astuja, että en voi käyttää kenkiä joissa on ohut pohja. Kaikenmaailman tossukat ja tennarit ovat pois minun listaltani, koska niitä käyttäessä vain jalkojani alkaa särkemään. Kuvassa olevat kengät ovat olleet kovassa käytössä. Harmi on vain, että ne ovat venyneet ja niiden kanssa tulee olla jo sukka. Pitäisi ostaa niihin jokin tuki, jotta eivät putoa jalasta. Mutta kengissä on antishock ja korko ei ole päätä huimaava. Noita tykkään käyttää heti kun kadut kuivahtavat.

8. Oletko kesäisin ulkona ilman sukkia tai kenkiä?

Välillä kyllä. Miksi en olisi :D

9. Jos saisit ilmaiseksi millaiset kengät tahansa, mitkä ottaisit?

  
Minulla on ollut jo pitkän aikaa hinku Loudoutin mustiin korkkarihin. En tiedä miksi, mutta ne vain ovat niin ihanan klassiset ja kauhiit. Toisaalta voisin myös haluat ihan minulle tehdyt kengät, jotka sopisivat vain juuri minun jalkaani. Vaikeaa valita.

~Ei pidä ottaa kaikkea liian vakavasti~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.