torstai 18. huhtikuuta 2013

Ryhtiä vähän

Ajattelin puhua niinkin hassusta asiasta kuin ryhdistä. Tai ei se hassua ole, vaan itseasiassa oikein tärkeä. Olen joutunut viimeisen 4 kuukauden aikana ajattelemaan ryhtiäni melkein koko ajan. Olen kärsinyt kipeästä olkapäästä ja viaksi selvisi vino lapaluu. Se työntää olkapäätäni eteenpäin, jolloin väärät lihakset joutuvat koetukselle ja kipeytyvät. Tähän on onneksi auttanut teippaukset (nuo turkoosit kauneudet), jotka näyttivät miten tulisi yläselän olla.


Olen aina pitänyt ryhtiäni suorana, mutta olimpa siis väärässä. Tai, niin kipeytyminen aiheutui enimmäkseen työstäni, jossa pidän kättäni ojennettuna suurimman osan ajasta ja koneella istumisesta.

Mutta nyt olen sitten tanssin myötä miettinyt enemmän ryhtiäni ja olen huomannut parannusta. 


Kun ryhti on kunnossa näyttää itsevarmalta. Eräs setäkin kerran sanoi minulle, että näytänpä ryhdikkäältä, kun istuin selkä ojennettuna. Mutta sitä myös tuntee itsensä itsevarmaksi.


Lattiaa on kiva tuijotella, koska sitä voi vaikka löytää kadonneen euron kolikon sieltä. Mutta silloin ei näe mitä ympärillä tapahtuu.

 kuvat wehearit.com

Oikaisemalla selän ja suoristamalla niskan näkee sen mitä luonnolla on tarjota. Muut ihmiset. Pieniä arjen tapahtumia.

Selkä kiittää kun se saa olla suorassa. Niska kivut heltiävät, kun päätä kannattelee sen oikealla paikalla. Ja vinkki pieni. Kun selkä tuntuu olevan jumissa, niin älkää turhaan venytelkö sitä, vaan liikuttakaa sitä. Anna lihaksille vähän happea ja laita veri kiertämään, niin tekee parempaa kuin lihaksen venytys.

Kiinnostaisiko saada jonkinlainen kuvaopas ryhdin kohentamiseen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.