tiistai 16. huhtikuuta 2013

Itämainen tanssi

Tänään siis hieman tanssiharrastuksestani. Olen itämaista tanssia nyt harrastanut aktiivisesti 1.5 vuotta (puolen vuoden tauko välissä) ja sitä ennen satunnaisesti välillä. Tänä aikana olen todennut sen olevan juuri oikeanlainen tanssiharrastus minulle. Mutta mistä siis tanssissa on oikeastaan kyse?


Tuossa jotain vihjausta tanssiin. Kyseessä on siis hyvin keskivartaloon keskittyvää aika hidastempoista tanssimista. Ei siinä hiki valu ja ei vaadi suurta ketteryyttä. Mitä se vaatii on hyvät keskivartalon lihakset, rytmitajua, kärsivällisyyttä ja hyvää mieltä. Jokainen liike vaatii opettelemista ja hiomista. Olen todennut että tämänkaltainen tanssi sopii minulle, koska nilkkani ja ranteeni eivät kestä suurta rasitusta. Samoin tämän avulla olen saanut ryhtini kuntoon ja myös selkävaivani ovat vähenneet.

Kuten kaikki urheilu, niin myös tämä on välineurheilua. Miten? No aina sitä voi ostaa uuden tanssihuivin. Sisätossut on hyvät, jos jalkoja palelee. Tanssiasuja... Niitä on miljoonia...

Vasemmassa kuvassa oleva kultaisilla kolikoilla oleva vyö on minun toinen tanssivyöni. Se vain kilisee todella paljon, joten treeneissä on ehkä liiankin äänekäs. Oikeassa oleva on uusin ja tykkään siitä enemmän. Samalla näette lauantain esityksen asustuksen.


Oletteko te kuulleet itämaisesta tanssista ennen, tai oletteko joskus kokeilleet?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.