keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Vähän käytettyä

Kuten aikaisemmin mainitsin, niin rakastan kirpputoreja, alennuksia ja myös muiden ihmisten kellareista löytyviä aarteita. Olen tehnyt muutaman kunnon löydön sieltä ja aina tulee hyvä mieli siitä, että on taas kuluttanut vähemmän luontoa ostamalla käytettyä. Välillä kun käytetty tarkoittaa sitä, että joku muu on sen ostanut, käyttänyt kerran ja laittaa sen eteenpäin. Meidän talossa on pieni nurkkaus jonne ihmiset tuovat tavaraa ja niitä saa sieltä ottaa ilmaiseksi itselleen. Itse olen sieltä monta löytöä tehnyt ja toivon että minun tavaroistani on ollut joillekin iloa. Välillä vain joku paha sielu käy heittämässä tavaroita roskiin, mikä harmittaa. Mutta me täällä sinnittelemme ja viemme ahkerasti tavaraa lisää. Eivät ole edes paloturvallisuus riski (ellei joku laita niitä palamaan).

Mutta asiaan taas. Ajattelin esitellä muutaman löydön mitä olen vuosien aikana löytänyt käytettynä/ilmaiseksi/annettuna.



Ensimmäisenä aivan ihana vyö UFFin 6 euron päiviltä. Maksoin kyllä tuosta 4 euroa. Todella erikoinen, kylläkin miestenvyö. En ole sitä vielä päässyt käyttämään, johtuen siitä että olen laittanut farkut nyt hetkeksi pois ja ei ole vain ollut sopivaa asua vyöhön. Mutta odotan innolla tilaisuuttani. Vyö on ihanan erikoinen ja kiinnitysmekanismi vaati minulta 5 minuuttia selvittää miten se toimii (ehkä fiksummalta vähemmän). Mutta solki on upea, koska rakastan susia ja ja... Olen vain rakastunut tuohon 4 euron ihmeeseen. Normaalisti saisi pullittaa 30 euroa, joten löytö.


Tässä se minun ainut kunnon nahkalaukkuni. Ostin konttitorilta jokunen vuosi sitten. Laukku on kovaa nahkaa ja hyvinkin jämäkkä. Viime kesän kannoin laukkua kaikkialle. Huono puoli on siinä, että minulla on kamala määrä tavaraa mitä haluan kantaa mukanani. Kalenterini ja lompakkoni veivät laukusta 70 %, joten usein kannoin mukana myös kangaskassia. Mutta aitoa nahkaa ja ulkonäöltään simppeli. Hintakaan ei ollut päätä huimaava.


Upea, upea, upea. 10 eurolla kirpputorilta. Tämä laukku ei ole käytössä, vaan toimii minulla sisustuksessa. Laitan sinne kaikki koulukansioni, sillä on tarpeeksi suuri kansioille. Luulisin tuonkin olevan aitoa nahkaa, mutta en ole varma. Laukku on kova ja upean näköinen sisustuksessani. Voisin käyttää tuota myös joissain larpeissa, jos tarvitsisi autenttisen matkalaukun.



Nämä eivät ole kirppari löytö, vaan otettu käyttöön äidin kaapista. En tiedä miksi pidän näistä, mutta ovat todella mukavat ja sopivan naiselliset arkikäytössä. Edessä oleva rusetti oli alunperin kultainen, mutta värjäsin muutama kuukausi sitten sen hopeiseksi. Vaihdoin noihin uudet pohjalliset, ja olen käyttänyt työmatkoilla. Ovat varmaan yli 20 vuotta vanhat, mutta eipä se menoa haittaa.



Sitten tuo takki. Äidin vanha, varmaan 70-luvulta. Vaikea sanoa, koska äitikään ei muistanut. Mutta aivan ihana ja sopivan viileä, että lämmin. Lisäsin siihen itse tuon vyön, sillä takki vaati jotain millä koota se kasaan. Välttelin takkia monta vuotta sen värin takia (kun olin true gootti), mutta nyt kun tyyli on vähän monipuolisempi, niin ihastuin tuohon. Odotan innolla syksyä, että pääsen taas kävelemään Hakaniemen rantaa takki päällä. (kuvassa olen juuri tullut suihkusta, joten leikkasin kasvot pois)






Kengät jotka komeilevat taustakuvassakin. Nämä olivat minulle aivan ilmaiset. Joku oli jättänyt talomme ota-jätä nurkkaukseen ja kävin heti ne ottamassa. Todella mukavat, pysyvät hyvin jalassa ja maukkaan väriset. Ehdoton löytö.



Viimeisenä esittelen alennusmyynneistä löydetyt kengät. Näitä kaunokaisia kuolasin varmaan puolivuotta, mutta pysyin lujana ja en ostanut. Sitten lopulta ne tulivat alennukseen 70%lla ja lähtivät kotimatkalleen. Pidän kengistä tuhottomasti, mutta ongelma on siinä, että en pääse niitä ulkoiluttamaan tarpeeksi. Odotten lisää juhlia joissa pääsen noita ihanuuksia käyttämään. Korot tuovat vielä vähän haastetta elämään, mutta toivottavasti joku päivä opin juoksemaan tuollaiset piikkikorot jalassa.

Tälläisiä löytöjä esillä tänään.

~Ei pidä ottaa kaikkea liian vakavasti~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.