lauantai 23. kesäkuuta 2012

Hiusten hoitoa

Minulla on tosiaan pitkät, paksut, suorat ja kiiltävää mallia olevat hiukset. Hiuksiin on syötetty kaupan hiusvärejä ja kampaajalla olen käynyt nyt suunnilleen puolenvuoden välein. Tykkään hiuksistani, vaikka välillä iskee tylsyys näiden kanssa. Nyt kun olen innostunut laittamaan näihin kampauksia, niin tuntuu että hiukset ovat taas uudet. Samoin värinvaihdosta kun on tapahtumassa, niin joka aamu odottaa hiusten olevan vaaleammat (ja eihän ne nyt yössä vaalene). Tätä tukkaakin tulee hoitaa, jotta kunto pysyy edes kohtuullisena. Samoin näiden muotoilemiseen tarvitsee kunnolla tuotteita, koska tahtoo suoristua todella helposti painonsa takia.


Siinä minun pelastavat tuotteeni. Lähdetään liikkeelle järjestyksessä vasemmalta oikealle.

Hiuslakka: Iso purkki lakkaa ostettu joskus halvalla kampaamosta. Olisko ollut alle 5 euroa. Pitää kampauksen todella pienellä määrällä kasassa. Ja purkki kestää. Olen käyttänyt jo yli vuoden ja ei taida olla vielä yli puolen välin. Ei jätä hiuksia tahmaiseksi, vaikkakin kyllä tuntee että lakkaa on päässä. Lähtee pois harjaamalla. Todella hyvä ostos hintaansa nähden ja voisin ostaa uuden kun tuo loppuu. Mutta kampaamon tuotteet ovat usein hintansa väärttejä.

Kampaus- ja muotoiluneste: Pelastaa minun kiharat ja pitää ne edes muutaman tunnin ihanina. Tuota en kyllä välttämättä osta samanlaista uutta, koska siitä jää hiukset hieman tahmeiksi ja raskaiksi. Toisaalta en tiedä löytyykö jostain parempaa vaihtoehtoa, mutta toiveet on ylhäällä. Tällä hetkellä kuitenkin pelastaa kiharat, vaikka toivoo että kukaan ei koskettele tukkaan kun tuota on päässä.

Latvojen hoitoaine: Monta vuotta vanhaa, kampaamosta ostettu aivan mahtava latvojen hoitoaine. Pitäisi ostaa uusi purkki, sillä tuotaa taitaa elää viimeisiä päiviään. Jättää latvoihin hyvän tuoksun ja muutaman päivän käytön jälkeen huomaa taas että hiustenlatvojen ei tarvitse olla hamppua. Minulla varsinkin, kun joudun pesemään tukkaa vähintään joka toinen päivä, niin hius kuivahtaa ennen kampaamolla käyntiä. Siksi käytän tuota extrana pelastamaan senttien leikkausta pituudesta.

Hiusnaamio: Minulla on itseasiassa kaksi niitä. Toinen on Body shopin joku unikonsiemen naamio, mitä käytän värjäystä ennen ja sitten noin viikon värjäysen jälkeen kosteuttamaan tukkaa. Sitten tuo Garnierin toimii minulla muuten. En ole käyttänyt vähään aikaan hoitoainetta, joten tuo toimii sen sijaan. Käytän tuota kerran-pari viikossa ja hiukset ovat tajuttoman pehmeät ja sileät. Olen aivan myyty tuolle tuotteelle.

Hiuslakka nro 2: Sunsilkin kohottava hiuslakka toimii. Koska omistan ns Severus tukan (Severus Kalkaros Potter-maailmasta

                                                               Nuori Severus Kalkaros elokuvasta

                                              Minä leikkimässä nuorta Severusta. Huomaatko yhtäläisyyden tukassakin?

Anyways. Tuo ihmeaine kohottaa päätä myöten nuolevaa tukkaani edes vähän. Jopa peikkotukan olen saanut sillä aikaan. Ja tuoksuu taivaalliselta. Välillä innostun vähän liikaa sen kanssa ja pelkään jonkun sytyttävän tulitukin lähelläni ja tukkani syttyy palamaan.

Jätettävä hiusten hoitoaine: Olen siirtynyt käyttämään jätettäviä hoitoaineita. Vaikka ne saattaa tehdä tukasta hieman raskaamman, niin helpottavat kampaamista ja sähköisyyttä niin paljon, että olen valmis uhraamaan jotain sen takia. Tällä hetkellä käytän L'orealin, mutta olisin valmis kokeilemaan jotain muutakin kun tuo purkki tyhjenee.

Sitten kuvassa ei ole shampoota, koska minulla ei ole mitään luottotuotetta. Vaihdan shampoo merkkejä, koska en halua hiusteni tottuvan liikaa yhteen tuotteeseen. Mutta minulla on aina pullollinen joko Linnashampoota tai Erittäin hieno suomalainen shampoota. Niillä pesaisin aina välillä, koska niiden jälkeen tukka on todella puhdas. Mutta olen tahtonut niiden myös syövän hiusväriä, jonka takia en käytä niitä koko ajan.
Samoin kuvasta puuttuu muotoiluvaahto, koska siitäkään en ole löytänyt mitään über mahtavaa tuotetta. Nyt käytössä on Sunsilkin tuote, mutta ei ole mitenkään suuresti kehuttava. Aika peruskamaa. Olen haaveillut ostavani kampaamosta uuden muotoiluvaahdon, joten kattoo sitten uudelleen.

~Ei pidä ottaa kaikkea liian vakavasti~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.