maanantai 7. tammikuuta 2013

Sisustaminen

Tänään ajattelin perehtyä yhteen lempiaiheistani eli sisustamiseen. Lueskelin Elloksen uusinta luetteloa ja siellä tuli taas paljon ihania kalusteita joita haluisi omaan sisustukseen. Onneksi en sortunut ostamaan, koska nykyinen tila on jo nyt liian pieni. Mutta ajattelin näyttää teille miten olen itse sisustanut.

Ensin vähän siitä miten asun. Asustelen kaverin kanssa kimppakämpässä. Meillä on molemmilla omat huoneet, ja meikäläisellä on pienempi, joten osa kamoistani on olohuoneessa. Olohuone on iso, joten sinne mahtuukin tavaraa. Omasta huoneestani olen aikalailla kaikki neliöt käyttänyt kalusteille, joten jos haluan jotain lisää, niin joudun hyödyntämään seinätilaa (joka täyttyy jo hurjaa vauhtia).

Rakastan pieniä yksityiskohtia. Rakastan myös koriste-esineitä ja tavaraa. En voisi asua simppelissä asunnossa, jossa ei ole mitään väriä tai persoonaa. Monet kuvaisivat huonettani kaatopaikaksi ja liian täydeksi. Itse taas pidän siitä että minua ympäröi tavarat. Tämä ei nyt tarkoita että olen täyttänyt huoneen tavaroilla, vain koska haluan täyttää. Esineillä on merkityksensä ja paikkansa huoneessani. Turhan tavaran vien kyllä ahkeraan kirpparille.


 Ylempi naamio siskolta kirpputorilta
Alempi tilattu Italiasta
Tummempi krusifiksi Vatikaanista
Vaaleampi Jerusalemista

 
Buddhataulu Tiimarista
Unisieppari kirpputorilta 

Kirjahyllyjen reinoihin olen kiinnittänyt tavaraa koristeeksi. Pidän kaikesta tavarasta mikä liittyy uskontoihin koska olen kiinnostunut erilaisista uskonnoista (opiskelen uskontotiedettä).


Koruja voi myös käyttää sisustuksessa. Isot korut säilyy paremmin ja siisteinä roikkuessaan seinällä.

Minulla on myös monta korutelinettä (Tiimarista) ja tässä pidän arkikäytön koruja. Eivät mene sotkuun ja helppo ottaa käyttöön. Taustalla näkyy myös kitarani jotka joutuvat tilanpuutteen vuoksi olla piilossa pöydän ja seinän välissä.

 Hattu Berliinistä
Laatikko Asko
Tuikkuteline Tiimari
 
 Valekirja Kreikasta tuliainen siskolta (ompelurasiana toimii)
Kirjeenavaaja fantasiakaupasta
Susi/lammas pehmolelu Berliinistä
Mallinukke Tiimarista
   
Kuten näkyy esineitä on paljon hyllyillä ja esillä.


Ennen en oikein pitänyt tauluista, mutta tänne muuttaessa olen tykästynyt tauluihin ja julisteet ovat väistyneet pois. Ja koska epäjärjestys on mieleeni, niin taulut on sekaisesti seinälläkin. Karttataulu on julisteesta tehty (TSH kartta), Egyptitaulun ostin kirpputorilta ja siihen on ollut projektina ostaa parempi kehys. Hevostaulu on minulle yli kymmenen vuotta sitten maalattu, kun toivoin hevostaulua. Kammoksuin taulua monta vuotta, mutta nyt olen rakastunut siihen. Ja varmaa on se, että muilla ei sellaista ole. Jumalan käsi-taulu löytyi Fidasta, kuten uusin ostokseni alimmassa kuvassa. Taulu on kankainen ja en ymmärrä miksi rakastuin siihen. Tarkoituksenani olisi selvittää mitä se tarkkaan esittää.


Kattolamppukin on ostettu Fidasta, koska kyllästyin normaaliin plafondiin. Tuo on persoonallisempi ja kauniimpi.


Kengät ovat löytäneet paikkansa kirjahyllystä.


Kukat. Minusta koti ei ole koti ilman jotain vihreää ja elävää. Tykkään hoitaa kasveja, joten minulle ei ole vaivaa pidää kasveja kodissani. Kesällä on ihanaa laittaa parveke täyteen kukkasia.

Mutta tässä kierros minun sisustukseeni. Voin joku toinen kerta kertoa lisää yksityiskohdista asunnostani.

Here are pictures from my apartment. I live with my friend and I have small room for myself. I like to have stuff around me, so I have lost of details in my decor. But I don't have stuff just cause I want stuff. Every object have meaning for me, and I take goods in fleemarket quite often. I buy stuff also from fleemarket.
Object don't have to be decorative item to make it one. Jewellerys are lovely things to hang on the wall. Also heels are beautiful in bookshell. And pland fresh room always.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.