maanantai 21. lokakuuta 2013

Aamurutiinit

Mun aamurutiinut vaihtelevat sen mukaan kuinka paljon mulla on aamuisin aikaa. Kun ei ole minnekään kiire, niin voin rauhassa hoitaa ihoani, mutta kun menen klo 6 töihin, niin minulla on 15 minuuttia aikaa herätyksestä olla ovesta ulkona (koska mielummin nukun pidempään kuin herään kaunistautumaan). Mutta tässä sellainen perusaamu jolloin aikaa on sen ainakin 30 min.


Tälläisellä paketilla aamuisin liikun. 


Laitan ensin hiukset kuriin pannan kanssa, jotta ne ei mene rasvoihin tai kastu. Kiireaamuina käytän Yves Rocherin yhdistelmäkasvovettä kasvojen pesuun. Vanutyynyllä käyn läpi kasvot ja kaulan. Nyt olen ihastunut
Neutrogenarin puhdistusaineeseen ja käytän sitä melkein joka aamu. Välillä annan vaikuttaa vähän pidempään, jolloin toimii kasvonaamiona. Loistavaa tuotetta ja voisin kyllä kokeilla linjan muita tuotteita.

Seuraavaksi pesen hampaat, jotta iho ehtii vähän kuivahtaa (taputtelen kasvot kuivaksi, koska en halua hangata pyyhettä muutenkin vanhingoittuvaan kasvojen ihoon). Hampaiden pesussa on hyvä muistaa, ettei huuhtele suuta turhan hyvin. Mitäs järkeä sitä on huuhdella se kaikki suojaava fluori pois, jonka saa hammastahnasta. Itse käytän todella minimaalista määrää vettä huuhteluun.


Seuraavaksi kasvorasva. Tällä hetkellä minulla on kuurina Yves Rocherin kasvohoito Sebo Specific, jonka olisi tarkoitus tasoittaa kasvojen ihoa. Kerron myöhemmin kuinka toimii. Mutta se on hyvin geelimäistä ja ei kyllä mitenkään riitä minulle kosteuttamaan talvella, jos en ole laittamassa bb-voidetta. Niveän silmänympärysvoide on ollut nyt kovassa käytössä, koska kipeänä silmät olivat kuin mustat ympyrät. Sitäkin käytän vain hätätapauksissa, koska itsellä tulee näppyjä silmänympärysiholle nopsaa.


Voidetta laittelen täplät ympäri kasvoja ja sitten pyörittelemällä levitän kasvoille ja kaulan iholle. Levityksen jälkeen näpyttelen kasvojen ihon hereille ja laitan veren kiertämään. 


Normaalisti käytän apteeksista ostettua Orionin rasvaa kasvoihin. Nytkin käytän sitä poskipäihin ja otsalle, koska ne kuivahtaa minulla tosi nopeaa pakkasilla. Aqualan L on minulle ollut paras vaihtoehto, mutta sarjalta löytyy hurja määrä eri kosteus/rasvaisuuspitoisuuksia.


Ja muistakaa myös rasvata dekoltee ja kaulaniho. Niistä ensiksi näkyy ikä, koska niiden hoitaminen usein unohdetaan. Ja näin talvella on muutenkin hyvä rasvailla kroppaa vähän enemmän, jotta ei mene ihottumille.

Tässä mun aamurutiinit.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.