perjantai 25. lokakuuta 2013

10 syytä olla onnellinen

Ystäväiseni XL elämää laittoi haasteen lukijoilleen kertoa 10 syytä olla onnellinen. No otan haasteen ja katsotaan millainen lista tulee.

1. Perhe ja ystävät.
Voisin laittaa erikseen, mutta niputan yhteen. Tämä nyt on aikas päivänselvä juttu. Perhe ja kaverit antaa voimia jatkaa eteenpäin. Mä en pärjäisi yksikseen, vaan tarvitsen jonkun jonka kanssa jakaa asioita. Olen onnellinen siitä, että minulla on aivan ihana perhe jonka kanssa tehdään yhdessä juttuja. Käydään leffassa, pidetään peli-iltoja ja juhliin yritetään aina päästä.
Kaverini on taas niin ihanan monipuolisia, että välillä ihmettelen mistä olen ne saanut! Mikään ei ole parempaa kuin jakaa asioita ystävien kanssa. Pidän kavereistani ja haluan niiden kanssa olla. Vaikka välillä tuntuu että on kivaa vain olla yksikseen, niin lopulta sitä alkaa kaipaamaan ystäviään. Ihmisen ei ole hyvä olla yksin.



2. Koirat (tai eläimet)
Rakastan eläimiä. Aina olen pitänyt ja tulen vastaisuudessakin luultavasti pitämään. Minulla on ollut koirat jo 16-vuotta ja tiedän että kohta niistä joudun luopumaan. Mutta sitten kun elämäntilanteeni antaa aikaa lemmikille, niin sellaisen hankin. Eläimet ovat parasta seuraa. Ne eivät valehtele, osoittavat kiintymyksen suoraan, ymmärtävät, eivät arvostele ja unohtavat nopeasti vastoinkäymiset. 



3. Luonto
Yksi syy miksi mua ei saa helpolla muuttamaan Helsingin keskustaan tai muuhunkaan keskustaan on se, että kaipaan luontoa ympärilleni. Rakastan luontoa ja jos voisin, niin asuisin jossain mökissä keskellä mettää (tai ostaisin kesämökin). Parasta on istua järven rannalla hiljaa ja kuunnella luontoa. Siksi olen onnellinen että minulla on Nuuksio vain bussimatkan päässä. Olen käynyt siellä nyt vain todella harvoin, mutta voisin tässä vielä yrittää mennä ennen kuin lunta sataa kunnolla. Minulla on suunnitelmissa lähteä Lapin vaellukselle, joten katsoo kuinka paljon rakastan luontoa sen jälkeen.



4. Musiikki
Aloin soittamaan kitaraa kun olin kuudella luokalla ja sen jälkeen musiikki on ollut osa elämääni. Kuuntelen aina kun on mahdollisuus musiikkia ja tykkään laulaa mukana (vaikka ei kuulosta niin kauniilta). Musiikkimakuni on hyvin laaja, joten melkein mikä vain kelpaa. Matkat käytän musiikkia kuunnellessa ja aina jos minulla ei ole soitinta mukana junassa/bussissa ahdistun. Musiikki toimii minulla terapeuttisena välineenä. Jos olen surullinen, niin kuuntelen musiikkia joka tukee mielialaa, tai vaihdan piristävään musiikkiin.


5. Tanssi
En ole ikinä harrastanut vakavasti tanssia (paitsi nyt itämaista vähän). Mutta olen aina pitänyt siitä. Jos kuulen musiikkia, niin jytään mukana (tämä on huono jos soittimesta tulee hyvä biisi junassa ollessa. Silloin huomaamattomasti annan jalalla tahtia). Kun lähden esimerkiksi Synapsiin/Infektioon, niin eniten odotan sitä että pääsee tanssimaan. Tanssin aina itselleni, vaikka kyse olisi esiintymisestä. Jos minulla ei ole kivaa tanssiessa, niin en tanssi. Eli jos tulee huono biisi, niin katoan nopeasti tanssilattialta.
Minulla on myös huono tapa jammailla ilman musaa. Minut tuntevat ihmiset ovat saattaneet huomata sen. Alan yhtäkkiä vaan jammailemaan, mutta se on vaan sitä että on hyvä fiilis ja minulla on hauskaa. Tanssien tuon sen esille.



6. Elokuvat
Jos ette ole huomanneet, niin rakastan elokuvia. Tähän voisi laittaa että rakastan myös tv-sarjoja. En tiedä mistä tämä hulluus on tullut, mutta minua ei haittaa istua montaa tuntia katsomassa tv-ruutua. Olen hyvin intohimoinen leffojen suhteen ja usein haluan katsoa jonkun elokuvan monen kertaa, jotta saan siitä paremman mielikuvan. Parhaimpia elokuvia olen katsonut monta kymmentä kertaa ja en kyllästy niihin. Katson elokuvia yksin ja välillä kavereiden kanssa. Kaikkia leffoja ei voi katsoa kaikkien kanssa. Esimerkiksi jos leffassa on joku näyttelijä mistä pidän, niin haluan katsoa sen jonkun kanssa joka ymmärtää minua kun hengähdän näyttelijän tullessa ruutuun.


7. Nörtteys
Tämä on vähän hassu juttu. Mutta olen onnellinen nörtti. Oikeasti. Rakastan sitä että minulla on turhaa nippelitietoa vaikka Tähtien sota-elokuvista. Osaan puhua muutaman lauseen haltiakieltä ja se on musta vaan awesome. Kirjoittelen nörtteydestä myöhemmässä postauksessa tässä muutaman viikon sisään lisää.


8. Opiskelu
Tää menee aalloillen. Välillä en yhtään jaksa alaani, mutta välillä hullaannun siitä. Nyt olen taas innoissani, koska eniten pidän siitä tiedonkeruusta joka minulla on nyt käynnissä. Tykkään lukea kirjoja ja saada ahaa-elämyksiä. Kirjoittaminen on minulle aina se tylsin vaihe jo siksi, että minulla on lukihäiriö. Joudun tekemään enemmän töitä kirjoittamisen eteen, mutta sitten kun kirjoittaminen on tehnyt, niin tuntuu taas mahtavalta. Odottelen innolla mitä aika gradun kanssa tuo.

9. Larppaus/cosplay
Harrastukseni on mahtava! Tykkään tehdä maskeerauksia, joten ei todellakaan haittaa että pääsen niitä hyödyntämään. Pukuleikit on kivoja ja päivä korsetissa ei ole ikinä pahasta (paitsi hengittämiselle). Cosplay on myös osoittautunut kivaksi harrastukseksi. En todellakaan ole menossa kisaamaan, mutta tykkään siitä. Kun pukua saa rauhassa muokkailla omakseen ja sitten nähdä tapahtumissa että sinut tunnistetaan vielä. Täältä voit lukea siitä enemmän.


10. Kaikki uusi
Tämä nyt kuulostaa hassulta, mutta uudet kokemuksen, asiat, tapahtumat, tuttavuudet.... Kaikki ne on vaan syy olla onnellinen. Olisi se elämä tylsää jos pitäisi vaan mennä vanhojen kaavojen mukaan joka päivä. Otan mielellään vastaan uusia kokemuksia ja en ole montaa kertaa sanonut ei. Esteenä on saattanut olla työt tai joku muu tapahtuma. Mutta normaalisti lähden mukaan haasteisiin.


Otatko sinä vastaan haasteen?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.