maanantai 10. maaliskuuta 2014

Ruokaa!

Olen kovasti nyt puhunut ruuasta tässä viime aikoina ja jatketaan siis samalla linjalla. Nyt ajattelin hieman esitellä mitä kaikkea on tullut lisättyä tän vuoden puolella.


Aamuni alkavat pillereillä. Näin talvella tarvitsee lisävitamiineja, joten syön multivitamiinia. Kesäisin usein syön sitten pelkästään b-vitamiinia, koska sitä mun tarvitsee ottaa purkista lisää. Kalanmaksaöljy on uusin tulokas ja en siitä enää luovu. Niveleni on tykänneet kovasti ja myös kynteni. Magnesium on myös sellainen mitä syön kuureittain ja välillä pidän vähän taukoa. Saan todella helposti suonenvetoja jalkoihin (varsinkin kun taas olen alkanut pyöräilemään), niin tällä sitten vältyn niiltä. Hyvä paketti hyviä aineita kroppaan aamuisin.


Mä en käytä voita kokkaamisessa melkein ikinä. Ruskeaan kastikkeeseen taidan pelkästään laittaa. Muuten käytän sitä vain leivonnassa. Öljyä käytän hyvin usein ja se on minulle tuttu aine. Nyt ostin myös oliiviöljyä jota olen laittanut leivälle. En käytä leivälläkään rasvaa (ole käyttänyt moneen vuoteen, muuten kun olen kylässä), mutta olen nyt alkanut laittamaan oliiviöljyä. Tulee hyvin erilainen maku ja tykkään.

Kahvinhan ole pudottanut pois ja se oli hyvä päätös. Paljon virkeämpi olo ollut nykyään. Vaihdoin kahvin teehen, jota juon myös todella harvoin (kerran-pari viikossa). Clipperin teet ovat olleet ihan suosikkejani, jo sen takia että pussit voi heittää biojätteeseen huoletta. Niissä ei ole metallisia osia, joten maantuvat hyvin. Makuja on myös paljon, joten taidan pysyä tässä merkissä.


Bonnen soseet ovat ihan mahtavia! Niissä ei ole mitään ylimääräistä ja ovat mielettömän hyviä. Ne maistuvat siltä miltä pitäisi ja ei tule turhia sokereita niiden mukana.


Aamut alkavat nykyään melkein aina puurolla. Sekaan kuivahedelmiä, sosetta, siemeniä... Ihan mitä vaan. Helppoa ja täyttävää.

Mitäs teillä? Onko uusi vuosi tuonnut uusia ruokatapoja?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.