maanantai 3. maaliskuuta 2014

Paaston aika

Tänä vuonna toteutan paaston uudelleen. Viime vuoden paasto meni ihan plörinäksi, mutta tänä vuonna olen valmistautunut paremmin. Miten tänä vuonna paastoan?



Punainen liha putoaa minulta pois kokonaan. Yritän korvata sen pienellä määrällä soijaa, koska soija ei ole se ekoloogisin vaihtoehto. Mutta en voi proteiinia kokonaan pudottaa, niin soija toimii sitten korvikkeena. En vielä tiedä pudotanko myös kanan pois, mutta en ainakaan vielä tee niin.


Leivoksen, suklaa, karkit... Ne on nyt 6 viikkoa pannassa. Tämä tulee olemaan vaikeampaa, koska rakastan leivoksia ja piirakoita. Mutta koska en enää juo kahvia, niin voisi luulla tämän olevan helpompaa kuin viime vuonna. Ainakin nyt viime viikkoina olen aika hyvin saanut pidettyä sokerittomia päiviä. Hunajan pidän edelleen ruokalistalla, jotta voin juoda teetä.


Teestä en luovu kokonaan, koska se on tapani rentoutua. Luultavasti kuitenkin ostan kofeiinittonta teetä, jotta pääsisin siitä eroon. Mutta juon nyt nykyiset teeni loppuun ensin.

Mitä lisään?




Olen nyt hullaantunut manteleihin ja cashewpähkinöihin. Niistä saan myös proteiinia ja toimivat hyvin terveellisenä naposteltavana. Muita pähkinöitä en voi syödä, koska olen allerginen.
Kasviksia olen jo lisännyt ja nyt olisi tarkoitus kokeila hedelmä- ja vihanneshyllyiltä uusia tuttavuuksia. Allergioiden takia joudun olemaan varovainen kokeilujen kanssa.

Tänään se lähtee! 6 viikkoa paaston aikaa! Toivotan hyvää paastoa myös muille sitä tekeville.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.